Nederhorst den Berg

Dzisiaj zapraszam was na kolejną porcję holenderskiego spamu, czyli fotorelację z wakacji w Niderlandach. W zeszły weekend udaliśmy się do miasta Nederhorst den Berg w północnej Holandii, gdzie między innymi znajduje się nasz ośrodek (Chalet Parc de Vechtoever). Oprócz ośrodka, chcieliśmy zobaczyć między innymi zamek, Kościół i rynek, ale niestety zamek był zamknięty (po pierwsze, z powodu pandemicznych obostrzeń,a  po drugie, dla osób z psami). Tak czy inaczej, zobaczyliśmy skwerek przy głównej ulicy, kościół, kolejny wiatrak (na jednej z bocznych uliczek), a na koniec zjedliśmy lody kręcone w jednej z kawiarni.

Po tej krótkiej wycieczce wróciliśmy na ośrodek, gdzie odkryliśmy świetną knajpkę - Buitenplats Op 't Eiland - z przemiłą obsługą i przepysznym włoskim jedzeniem, vis a vis basenu i placu zabaw dla dzieci, który pokazywałam wam w poprzedniej relacji. Skusiliśmy się na pizzę, zimne napoje, tiramisu i kawę. Pizza była przepyszna - z mozarella di buffala, szynką parmeńską i rukolą, na cienkim i chrupkim cieście, z oliwą z oliwek, wypiekana według rzymskiej receptury. Tiramisu również wyborne, ale kawałek był tak duży, że ja nie dałam rady. Tak czy inaczej, na pewno jeszcze nie raz skorzystamy z oferty tej restauracji.

Po kolacji poszliśmy na krótki spacer z psami, gdzie tego dnia odkryliśmy trzeci holenderski wiatrak, ten przy naszym ośrodku Chalet Parc.

Swoją drogą, ciekawa jestem, kiedy te wiatraki mi się znudzą; w tej okolicy jest ich całkiem sporo. 😏

Jutro wybieramy się do miejscowości Gouda na targ serowy i, jeśli pogoda dopisze, być może odwiedzimy również Rotterdam. Jeśli jesteście ciekawi relacji, zanim wpis pojawi się na blogu, zapraszam was również na mój profil na Instagramie - @frymusova, xo

Komentarze

1. Urocze miejsce, na pewno tak szybko by mi się nie znudziło :) Nie wiem, czy tylko tak wygląda, ale wydaje się być takie spokojne i sielskie.

OdpowiedzUsuń
  2. Lubię oglądać wiatraki. Ładnie tam!

1. Myślę, że wiatraki jeszcze nie raz się tu pojawią 😉

Usuń
  3. Bardzo lubię ten holenderski "spam", czekam na więcej relacji. Zazdroszczę widoków :)

1. Cieszy mnie to, Dorotko! Będzie więcej na bank! 😘

Usuń
  4. Ale tam pięknie! od dawna marzy mi się Holandia..kto wie może w przyszłym roku :)

OdpowiedzUsuń
  5. Pięknie. Jeszcze nie miałam okazji być w Holandii.

6. Mega malownicze krajobrazy :) I pizza wygląda pysznie!

7. Pizza z rukolą moja ulubiona :) Na Targ serowy w Goudzie też bym się wybrała.

Odpowiedzi
    1. Targ serowy okazał się zwykłym targiem, niemniej sery były wyborne! :)

Usuń
  8. Przepiękne, klimatyczne miejsce! Totalnie się zauroczyłam :)
    Pozdrawiam serdecznie!

OdpowiedzUsuń
  9. Urocze okolice, pizza wygląda smakowicie :)